Dokumentacja trigoCMS!

ver. 1.4.0
« Wróć

Ustawienia główne

Strona główna ustawień zawera podstawowe ustawienia systemu.

  1. Nazwa strony - Podaj tutaj nazwę swojej strony. Ustawienie to używane jest w niektórych komponentach do identyfikowania strony.
  2. Domyślny format daty - Możesz wybrać domyślny format daty, pokazywany na stronie. Wszystkie komponenty respektują to ustawienie i wszedzie tam, gdzie pojawia się data - jest ona pokazywana właśnie w takim formacie. Jeśli jednak projekt strony przewiduje inny format daty podyktowany wyglądem, ustawienie to nie będzie działać.
  3. Domyślny język - Możesz ustawić domyślny język swojej strony z listy zainstalowanych języków. Jeśli użytkownik wejdzie na Twoją stronę pierwszy raz - wybrany tutaj język ustawi mu się jako domyślny na stronie.
  4. Domena - Podaj tutaj, pod jaką domenę podpięta jest Twoja strona (bez protokołu (http://) oraz bez nazwy katalogów - czysta domena, np.: moja-domena.pl).
  5. Nazwa katalogu aplikacji - Jeśli Twoja strona znajduje się w katalogu widocznym z poziomu domeny, podaj tutaj jego nazwę zaczynająca się od slasha (ukośnik - /) a kończącą się bez. Przykładowo, jeśli strona główna znajduje się pod adresem http://moja-domena.pl/archiwum/ to wartość tego pola powinna wyglądać tak: /archiwum. Jeśli jednak strona jest podpięta pod główny katalog domeny - pozostaw to pole puste.
  6. Suffiks adresów URL - Suffiks adresu jest to część adresu URL, pokazywany po kropce, na jego końcu. Najpopularniejszymi suffiksami są: html, php. Podaj nazwę suffiksu składającą się z samych małuch liter bez ogonków, lub pozostaw to pole puste. Kropka pomiędzy adresem a suffiksem dodana zostanie automatycznie. na przykład: http://domena.pl/o-nas.html, http://domena.pl/o-nas.php.
  7. Kod statystyk strony - Gdy chcesz podpiąć pod swoją stronę statystyki Google Analytics, wygeneruj kod a następnie wklej go w to miejsce, a doda się on w odpowiednim miejscu na każdej podstronie Twojej strony internetowej.
  8. Czy strona ma być widoczna? - Jeśli przewidujesz jakieś drastyczne zmiany na swojej stronie, których nie powinni widzieć użytkownicy, możesz wyłączyć jej widoczność tymczasowo. Dzięki temu, strona będzie działać, a jej użytkownicy zobaczą powiadomienie o pracach administracjnych, które możesz sam ustawić w edytorze tekstowym poniżej, "Treść powiadomienia wyłączonej strony". Gdy wyłączysz widoczność strony, będziesz miał nadal dostęp do panelu administracyjnego. Do wyłączonej strony będą mieli dostęp tylko użytkownicy z rangą Super Administrator (będą widzieli stronę bez komunikatu o wyłączeniu) - reszta użytkowników zobaczy komunikat.
  9. Treść powiadomienia wyłączonej strony - Gdy strona będzie wyłączona, użytkownicy zobaczą ustawione przez Ciebie powiadomienie.
Czy ten artykuł był dla Ciebie użyteczny?